Pacatul si rusinea

Ce reprezinta pacatul pentru mine? Ce efect are pacatul asupra mea?

Jeremiah Burroughs a scris o carte intitulata “raul cel mai mare”. In aceasta carte Burroughs spunea ca cel mai mic pacat este mai rau decat cea mai mare suferinta prin care omul trece. Nimeni nu este condamnat pentru ca sufera, dar toti oamenii sunt condamnati pentru ca pacatuiesc. In contrast cu aceste lucruri scrise de Burroughs, bisericii si oamenilor din sec.21 pare sa ii lipseasca din ce in ce mai mult notiunea rautatii si a consecintelor profunde pe care pacatul le aduce. Astazi plangem din atatea motive, dar foarte rar printre ele se afla si pacatul nostru.                                                                                   Cand a fost ultima oara cand ai plans si de ce? Cand a fost ultima data cand ai plans din cauza unui pacat pe care l-ai facut?

Cred ca preocuparea din crestinismul actual este gresita. Ea are ca scop ca oamenii sa se simta bine, nu sa se faca bine. Am ajuns sa consideram suferinta ca fiind de fiecare data ceva rau si de evitat, iar pacatul l-am facut sa para ceva foarte usor de iertat.                                                                                                                                                                                         Exista o legatura foarte stransa intre pacat si rusine. Pacatul trebuie sa produca rusine. In absenta rusinii, pacatul devine un mod de viata obisnuit. Pe cand Pavel era in inchisoare pentru viata sfanta traita spre slava lui Cristos, el spune despre sine in 1 Timotei 1:15: “Eu sunt cel mai mare dintre pacatosi.”  Petru ii spune Domnului Isus in Luca 5:8, “Pleaca de la mine, caci sunt un om pacatos.” Isaia, considerat de multi printul profetilor pe care poporul Israel i-a avut a spus despre sine in Isaia 6:5: “Vai de mine, sunt pierdut! Caci sunt un om cu buze necurate.” Acestea sunt exemple ale unor oameni care au inteles cat de urat si mizerabil este pacatul in ochii lui Dumnezeu. (Exemplul elevelor de liceu care pupau oglinda din baie)

Insa astazi crestinismul se construieste pe idea falsa ca nu suntem chiar asa de rai si ca suntem vrednici de iertarea si dragostea lui Dumnezeu. De aceea exista si atata mandrie religioasa si pareri despre sine atat de inalte in mijlocul credinciosilor. Nici un verset din Biblie nu spune ca suntem vrednici de jertfa lui Isus, Romani 5:6-10, 6:23.                               Haideti sa citim rugaciunea a doi alti oameni ai lui Dumnezeu care au inteles si au simtit rusineapacatului lor: Daniel 9:7-8 si Neemia 1:5-7. David striga si el catre Domnul in Psalmul 8:4 intreband: “Doamne, ce este omul ca sa iti aduci aminte de el?”                                                                                                                                                                                               Cand Domnul Isus ne impartaseste pilda fiului risipitor ce ne spune despre acesta. Cum s-ai ntors la Tatal, considerandu-se vrednic sau nevrednic? Luca 15:21. Domnul Isus spune despre Ioan Botezatorul ca a fost cel mai mare profet, dar Ioan Botezatorul  spune despre el ca nu este vrednic nici sa ii duca sandalele lui Isus. Este cert ca Biblia nu spune niciodata ca Dumnezeu ne iubeste pentru ca meritam acest lucru. Rusinea nu este o emotie nemeritata pe care o avem in fata pacatului, ci o reflexie a ceea ce suntem de fapt. De aceea astazi vrem sa eliminam vina pentru pacat si sentimentul de rusine care ne apasa constiinta. In aceste conditii eliminam din vietile noastre nevoia reala de pocainta, pentru ca nu ne mai place sa ne simtim vinovati. Dar suntem vinovati, trebuie sa ne rusinam si avem nevoie sa ne pocaim. Nu fugi si nu dispretui rusinea pe care pacatul o produce in inima ta. Lasa-te mustrat si cercetat de Dumnezeu, ca apoi sa fii iertat si mangaiat de El.

 

This entry was posted in Predici. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

code